HEFOP

lackner kristof altalanos iskola keop hefog projektek

HEFOP/2005/3.1.3
Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra
a soproni Lackner Kristóf Általános Iskolában

Program címe, és száma:
Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra HEFOP/2005/3.1.3

Projekt címe:
Lakótelepi iskola az európai tudásért

Projekt száma:
HEFOP-3.1.3-05/1.-2005-10-0036/1.0

Támogatás:
18 000 000 Ft

Kedvezményezett:
Lackner Kristóf Általános Iskola Sopron

Projekt kezdete:
2006.03.01.

Projekt vége:
2008.05.31.

A program célja:
A tudás alapú társadalom és gazdaság kiépítéséhez szükséges általános készség, képesség fejlesztõ pedagógiai módszerek megismerése és adaptálása a Lackner Kristóf Általános Iskolában.

Közvetlen célcsoport: az iskola tantestülete; a képzésbe vont 7 fõ

Közvetett célcsoport: az intézmény tanulói

Átfogó tevékenység a projekt keretein belül a kompetencia alapú oktatás megjelenítése és elterjesztése, új pedagógiai módszerek elterjesztéséhez szükséges IKT eszközök beszerzése, 7 pedagógus képzésbe vonása, a képzések során mentorálási tevékenység igénybe vétele, a megismert módszerek átültetése a gyakorlatba. A pedagógiai program felül vizsgálata, bõvítése.

Távlati célkitûzések:

Az egész életen át tartó tanulás közoktatásbeli megalapozása biztosítja a tudás alapú társadalom és gazdaság létrejöttének feltételeit. A célok elérése érekében szükséges a pedagógiai kultúra átalakulása.
– A frontális és zömmel ismeretközlõ eljárásokat felváltja a kompetencia alapú oktatás és nevelés módszertana
– A módszertani változást a digitális kultúra oktatási eszközrendszerének alkalmazása kíséri.
– A digitális kultúra elterjedése a közoktatásban.

Közvetlen célkitûzések:

– Az intézmény pedagógusainak és a pedagógusoknak a felkészítése az oktatás és nevelés módszertani kultúrájának fejlesztésére.
– A fejlesztési eredmények és a digitális eszközök alkalmazása az intézmény életének minden területén.
– Az új típusú tartalmak és eljárások alkalmazása a mindennapokban.

A projekt szakaszai:

Elõkészítõ

Egyeztetés a projektmenedzsmenttel és a képzésbe bevont pedagógusokkal a projektterv alapján. Kapcsolat felvétel a képzést végzõ szervezetekkel, a helyszínek és az idõpontok egyeztetése, a helyettesítések programozása. A projekt alatt történõ beszerzések ajánlatkérésének elõkészítése. A nyitó tájékoztató elõkészítése, és lebonyolítása.

Képzési és adaptációs szakasz:

A kötelezõ és a választott képzéseken való részvétel. (7 fõ 120 órás, 2 fõ 60 órás). A képzéseken tanultak alapján a módszertani elemek bedolgozása a napi tanítási gyakorlatba és szabadidõs tevékenységbe. A pedagógiai program átdolgozása, kiegészítése, felülvizsgálata. A mentorálási folyamat elindítása. Honlap készítése. Az IKT eszközök beszerzése.

Hálózatépítési disszeminációs szakasz:

A belsõ képzési program kialakítása, indítása. A cél, hogy minden kolléga elsajátítsa az új oktatási lehetõségeket. A mentorálási folyamat lezárása. A pedagógiai program véglegesítése. Felmérés készítése a kompetencia alapú oktatásban rész vett tanulókkal.

Záró szakasz.

Záró konferencia szervezése, az eredmények bemutatása.

Eredmények

IKT eszközök beszerzése:

5 db projektor
3 db interaktív tábla
7 db notebook
2 db mobil aktív tábla
5 db multimédiás számítógép

Pedagógus továbbképzések:

7 fõ 810 órányi képzést végzett el.
A belsõ továbbképzéseken 14 pedagógus vett rész összesen 448 órában.

Adaptáció:

A pedagógiai program és helyi tanterv átdolgozása.